. .

The page is printed

Vækstvirksomheden DB Schenker går ind i markedet for kurérprodukter

Med DB Schenkers lancering af kurérproduktet har transportgiganten sluttet ringen og tilbyder nu alle løsninger indenfor logistik. Et vigtigt skridt for DB Schenker, som går efter en One-Stop-Shop approach i markedet.

Verdens 3. største transportselskab lancerer nyt kurérprodukt i Danmark, som var det eneste produkt, der manglede i DB Schenkers store produktportefølje, der nu indebærer landtransport, sø-, luft-, og banefragt, kombinerede transporter, kontraktlogistik samt kurerforsendelser. ”Vores kunder kan nu vælge en partner med, en aftale og en ansvarlig for alt logistik, som har været vores mål. Det er blevet endnu nemmere at være kunde hos os, for vi klarer hele logistikken,” forklarer Henrik Dam Larsen, Managing Director i DB Schenker Danmark. I Danmark, Sverige og Østrig har GLS og DB Schenker strategisk partnerskab hvor GLS leverer nationale pakker og internationale forsendelser for DB Schenker, som håndterer stykgods/paller for GLS. I 2016 blev partnerskabet udvidet til også at omfatte Tyskland. 

Samtidig lancerer DB Schenker en nyudviklet bookingplatform, hvor brugervenlighed er i top og de mange features er nøje udvalgt, og den vækker stor glæde hos Kent Larsen, Sales & Market Director DB Schenker Danmark: ”Fremover kan vores kunder booke alle luft- og søtransporter samt kurérforsendelser et sted. Man får hurtigt overblik over knivskarpe priser og transittider fra vores forskellige leverandører inde på bookingportalen. Det giver vores kunder mere tid i dagligdagen, fordi alt er samlet et sted, og de ikke skal ud og søge informationer fra forskellige leverandører ”

Kurérproduktet er målrettet b2b virksomheder og går sammen med bookingplatformen live 1. april 2017.

Sidste aktualisering: 10.04.2017

Oversigt

Til begyndelsen af siden